Onderhoud in Mijn Bibliotheek

In de nacht van vrijdag 26 op zaterdag 27 april (Koningsdag) wordt er groot onderhoud gepleegd aan het netwerk in het Amsterdam Data Centrum.
Dit betekent dat ons Bibliotheek-netwerk niet beschikbaar is van 26 april 2024, 23.00 uur tot 27 april 2024, 06.00 uur.

In deze tijd kan je geen boeken verlengen of reserveren, tickets kopen, tegoed opwaarderen, contributie en boetes betalen etc.
Ook de online Bibliotheek is niet beschikbaar.

Maakplaats: Bouw een bunker (Atlantikwall)

3 mei 2024, van 16:00 tot 18:00 | Vlaardingen Centrum

Kosten: Gratis • vanaf 9 jaar

Speel jij graag met Minecraft? En heb je een grote fantasie? Geef je dan op voor onze Minecraftworkshop ‘Bouw een bunker’ bij ons in de Bibliotheek.

Speel jij graag met Minecraft? En heb je een grote fantasie? Geef je dan op voor onze Minecraftworkshop ‘Bouw een bunker’ bij ons in de bibliotheek.

Het thema van de workshop gaat over de Atlantikwall. Tijdens de Tweede Wereldoorlog bouwde Duitsland een 5000 kilometer lange verdedigingslinie die ook langs de Nederlandse kust liep. Als je in de duinen loopt vind je nog steeds (resten van) bunkers. Dikke betonnen muren, schietgaten en loopgraven die gebruikt werden om een aanval van de geallieerden te weren.

Je bouwt op een laptop een echte bunker van de Atlantikwall. Als je je fantasie gebruikt, kun je het zo sterk maken als je zelf wilt! Een echte uitdaging dus.

leeftijd: vanaf 9 jaar
datum: vrijdag 3 mei 2024
tijd: 16:00-18:00 uur
locatie: de Bibliotheek de Plataan, vestiging Vlaardingen Centrum
adres: Waalstraat 100, Vlaardingen
kosten: gratis

Aanmelden

Heb je zelf een laptop waar Minecraft Java-editie op staat stuur dan een mailtje naar cdrescher@debibliotheekdeplataan.nl

Wil je gebruik maken van één van onze 8 laptops, dan kun je je aanmelden via onderstaande knop.

Reserveer hier een laptop!