Expositie Bibliotheek Den Hoorn: Fietsen en kunst door Ton Koop

1 december 2023 t/m 31 maart 2024 | Den Hoorn

Kosten: Gratis

Van december 2023 tot en met maart 2024 kunnen bezoekers van Midden Delfland genieten van schilderijen, gemaakt door Ton Koop.

Na de expositie in 2021 met José van Wandelen in de Dorpshoeve in Schipluiden kwamen er veel positieve reacties. Dit vroeg om een vervolg! En… dat is nu te zien in de Bibliotheek in Den Hoorn.

Een aantal jaren terug heeft Ton meegedaan aan een paar schilderworkshops bij de Hoornse kunstenares Irene Spee, die hem adviseerde ermee door te gaan en daarvoor wat cursussen te volgen. Via José van Wandelen kwam hij bij de cursussen van het VAK in Delft terecht.
Ton schildert sindsdien al bijna 5 jaar onder leiding van docent Wilma Keizer. Door de positieve aanpak van Wilma en het enthousiasme in haar schilderlessen wordt de productie op het witte doek van Ton en ook van de andere cursisten steeds wat beter.
Schilderstijlen van diverse grootheden als Van der Velden, Oepts, maar ook Monet, Picasso en Mondriaan worden uitvoerig bekeken en alle mogelijkheden met kwast, spatel en verf uitgeprobeerd.

Ton zelf was jarenlang een fanatiek sporter, maar nadat hij 6 jaar terug te kampen kreeg met ernstige hartproblemen, was hij op zoek naar een nieuwe hobby die wat minder intensief was als het wielrennen.
Inmiddels is Ton nog steeds op de vrijdag enthousiast aan het schilderen en heeft hij met zijn schilderij “Duurzaamheid” (hier ook te zien in de Bibliotheek) een prijs gewonnen bij de “Pieter van Foreest/55+ KunstKracht”.

Opvallend zijn een hele serie wielrenners, maar ook de landschappen in allerlei schilderstijlen doen het goed. Voorlopig blijft Ton de cursussen bij het VAK nog met veel plezier volgen en laat hier alvast wat resultaten zien.

Datum: december 2023 t/m maart 2024
Tijd: gedurende openingstijden