Collegereeks voor 60+: De duurzame toekomst

Woensdag 6 maart 2024, van 14:00 tot 15:00 | Vlaardingen Centrum

Kosten: gratis | reeks van 4 colleges

De bibliotheek de Plataan organiseert in samenwerking met Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan vier colleges over duurzaamheid.

Duurzaamheid komt veel voorbij in het nieuws. Dit gaat veelal over doelen en rapporten op internationale schaal, maar wat zijn dingen die je kunt doen om zelf wat duurzamer te leven? En hoe ziet de duurzame toekomst eruit? Heb je weleens nagedacht over alles wat bijdraagt aan de opwarming van de aarde? Over dit, en veel meer, gaat het in de collegereeks van Jante over de Duurzame Toekomst.

College 1: Duik in de Duurzame Energie
In dit eerste college nemen we samen de hernieuwbare energiebronnen onder de loep. Zullen zonne-energie, windkracht en andere groene krachten ons van genoeg energie voorzien?

College 2: Onderweg naar Groen Transport
Het tweede college zal een blik werpen op de vervuilende impact van transport. Het wordt steeds drukker op de weg met vervuilende vervoermiddelen, hoe kunnen we hier verandering in brengen?

College 3: Duurzaamheid in Huis
Tijdens het derde college blijven we lekker dicht bij huis. Hoe kan u er in huis voor zorgen dat u zo min mogelijk energie gebruikt? Dit is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor uw portemonnee.

College 4: Nederland in de EU: Duurzaamheid Internationaal
Duurzaamheid houdt natuurlijk niet op in Nederland, dus in het laatste college kijken we naar Duurzaamheid in de EU. Wat gebeurt er in de EU op het gebied van duurzaamheid? Hoe ziet onze (duurzame) toekomst eruit?

Over de studentdocent

Jante studeert Vitality & Ageing aan de Universiteit Leiden en heeft een achtergrond in biofarmacie. Tijdens haar keuzevakken is ze de richting van duurzaamheid ingegaan, wat altijd al een interesse was. Dit omdat het een actueel, constant veranderend en ontwikkelend onderwerp is. Dit kan overweldigend zijn, waardoor het Jante leuk lijkt om haar kennis over het onderwerp te delen en het gesprek aan te gaan met u!

Jante benadert het thema op een laagdrempelige manier, waardoor het onderwerp goed te volgen is en het college voor elke deelnemer interessant is.

wanneer: woensdag 6, 13, 20 en 27 maart van 14:00
tijd: 14:00 tot 15.00 uur
kosten: gratis

Je meld je aan voor de hele reeks van 4 colleges. Via de knop hieronder, per email via info@debibliotheekdeplataan.nl of telefonisch via 085-0436741.